close

Pnk-Europe-and-America-Popular-Music  

昨天晚上真是是令人痛心的夜晚,我跟同學守在電腦前的即時實況,
眼睛不敢離開,事情發生得太突然,整晚不敢睡覺直到早上。

原本在立法院的孩子,有部分決定改攻行政院,進行強行突破....
(我個人覺得應該有部分黨工之類的人士,故意在搧動同學及民眾)

然後看到綠四大天王在那邊做秀........

就在12點左右,政府派出了鎮暴警察發生了流血事件。
對於手無寸鐵的民眾進行攻擊,使用水車警棍...還打人。
在PTT上有警察故意往死裡打的證據影片,及他們在FB的PO文。
(我相信有好警察也有壞警察....)

我們看完的當下真的很難過,各種混亂不安....
我們的總統先生,聽見名民心了嗎?! 看見了民意了嗎?!

 

 



歌詞+介紹來源


Dear Mr. President

親愛的總統先生

Come take a walk with me

跟我一起散個步

Let's pretend we're just two people and You're not better than me

這次我們就假裝我們只是兩個普通人 你並沒有比我優秀

I'd like to ask you some questions if we can speak honestly

如果我們能對彼此誠實的話,我想請教你一些問題。

What do you feel when you see all the homeless on the street?

當你看到街上所有無家可歸的人時,你有什麼感覺?

Who do you pray for at night before you go to sleep?

在你晚上睡覺前 你為誰禱告?

What do you feel when you look in the mirror Are you proud?

當你照鏡子時 你有什麼感覺?你感到驕傲嗎?

How do you sleep while the rest of us cry?

當我們在哭喊時,你怎麼能睡的著?

How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?

當一位母親沒有機會說再見時,你怎麼能進入夢鄉?

How do you walk with your head held high Can you even look me in the eye And tell me why?

你怎麼還能抬高著頭走路 你可以直視著我的眼睛 告訴我原因嗎?

Dear Mr. President

親愛的總統先生

Were you a lonely boy?

你以前是一個寂寞的男孩嗎?

Are you a lonely boy?

你是一個寂寞的男孩嗎?

Are you a lonely boy?

你是一個寂寞的男孩嗎?

How can you say

你怎麼能說

No child is left behind

沒有任何一個孩子被遺留在後

We're not dumb and we're not blind

我們不笨,我們也沒瞎

They're all sitting in your cells While you pave the road to hell

你鋪設通往地獄的道路上的同時,他們全都坐在你的囚房內

What kind of father would take his own daughter's rights away

什麼樣的父親會拿走他自己女兒的權利

And what kind of father might hate his own daughter if she were gay

什麼樣的父親會因為自己的女兒是同性戀而恨她?

I can only imagine what the first lady has to say

我不禁想像第一夫人會說什麼

You've come a long way from whiskey and cocaine

她會說你從威士忌和古柯鹼之中已經走過了漫長的道路

How do you sleep while the rest of us cry?

當我們在哭喊時 你怎麼睡的着?

How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?

當一位母親沒有機會說再見時 你怎麼進入夢鄉?

How do you walk with your head held high?

你怎麼抬高著頭走路?

Can you even look me in the eye?

你可以直視著我的眼睛嗎?

Let me tell you 'bout hard work

讓我來告訴你什麼才叫苦工

Minimum wage with a baby on the way

最低工資與將要出世的嬰兒

Let me tell you bout hard work

讓我來告訴你什麼才叫苦工

Rebuilding your house after the bombs took them away

炸彈移平了房子之後還得重建他們

Let me tell you bout hard work

讓我來告訴你什麼才叫苦工

Building a bed out of a cardboard box

做出一張用紙箱當的床

Let me tell you bout hard work

讓我來告訴你什麼才叫苦工

Hard work

什麼才叫苦工

Hard work

什麼才叫苦工

You don't know nothing bout hard work

你根本不知道什麼是苦工

Hard work

苦工

Hard work

苦工

How do you sleep at night?

你晚上怎麼睡的著?

How do you walk with your head held high?

你怎麼抬高著頭走路?

Dear Mr. President

親愛的總統先生

You'd never take a walk with me

你永遠都不會跟我一起散步

Would you?

對嗎?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Vinson 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()